دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

آموزش ساخت خمیر سیلیکونی

چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ق.ظ

شاید بعد از آببندی سینک ظرفشویی مقدار زیادی از چسب سیلیکونی (آکواریوم) زیاد آمده و اگر بماند خشک خواهد شد. با ساخت این خمیر از باقیمانده چسب استفاده بهینه ببرید.

این خمیر در گل سازی، ساخت قالب و ساخت ابزار و اشیا مبتکرانه استفاده میشود.

http://www.10bazar.com/images/stuff/small/17cm-5cm-foh-cake-moldes-styling-tools-cake-tools-bakeware.jpg


مواد لازم:

چسب سیلیکونی

آب

صابون مایع


روش کار:

ابتدا صابون را به آب اضافه میکنیم و به آرامی هم میزنیم تا صابون با آب مخلوط شود ولی زیاد کف نکند. حال چسب سیلیکونی را داخل مایع به دست آمده اضافه میکنیم و با دستکش به آرامی چسب را داخل مایع ورز میدهیم. تا جایی که به دست نچسبد. خمیر سیلیکونی آماده است. حالا با ایده های خود میتوانید انواع قالب و حتی قاب محافظ گوشی درست کنید.

باید به این نکته توجه کنید که این خمیر بعد از مدتی حالت خمیری خود را از دست میدهد و حالت لاستیکی به خود میگیرد.

از رنگ نیز میتوانید برای زیبایی کار استفاده کنید. برای رسانا شدن این خمیر میتوانید از براده فلزات رسانا مثل مس استفاده کنید.

نکته: به جای صابون میتوانید از خمیر دندان دو رنگ استفاده کنید فقط باید قبلا با آب آن را رقیق کنید تا به صورت کف در آید.



همچنین آموزش ساخت خمیر سیلیکونی به روش خشک را ببنید:

لینک

نظرات  (۲۹)

ممنون عالیه

سلام ،ممنون  خیلی عالی وکاربردی بود.
خیلی خوب بود،برم درست کنم ببینم میتونم تمیز در بیارم
یتدم رفت تشکر کنم،مرسی:)
  • سیدصالح میروهابی
  • عالی بود ممنون
    بسیااااااااااااااااااااااااار علی بود.سپاس از شما
    سلام ببخشید من وقتی چسب رو روی مخلوط  آب و مایع صابون می ریزم چسب هم داخل آب حل میشه علتش چیه لطفا پاسخ بدید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از توجهتون
    دو دلیل داره 
    1- رقیق بودن آب صابون
    2- کیفیت بد چسب
    سلام
    خسته نباشید
    خیلی عالی
    مقدار مواد رو هم میفرمایید؟
    نسبتشون چقدر باشه؟
    پاسخ:
    سلام
    به نسبت مورد نیاز باید تهیه بشه 
    آب صابون باید غلیط باشه و به عنوان محیط کار استفاده میشه چسب هم به مقداری که نیاز هست  استفاده کنید
    سلام ببخشید من چسب را داخل مایع ریختم ولی چسب حل نشد . دلیلش چیه . چسب کاملا از آب جدا بود. به شکل شیر بریده شده بود. چطور میتوانیم که چسب را درست در آب و مایع صابون حل کنیم ؟
    پاسخ:
    سلام
    چسب نباید در آب حل بشه فقط باید صابون محیط اطراف جسب رو بگیره تا به دست نچسبه و بشه به راحتی به اون شکل دلخواه رو داد احتمالا آب صابون شما غلیظ نبوده
    با سلام و خسته نباشی 
    خیلی خیلییییییی ممنون بخاطر این اموزش ارزشمندتون من خیلی دنبال طرز تهیه سلسکون بودم که اینجا پیداش کردم
    فقط یه سوال اگر من این خمیر رو طبق اموزش شما درست کنم بعد میتونم این خمیر رو روی هر چیزی بزارم از اون بهم قالبشو میده لطفا پاسخ بدید منتظرم
    سپاس فراوان 
    پاسخ:
    سلام ممنون از لطفتون
    این خمیر اگر به درستی تهیه بشه میشه از اکثر اجسام قالبگیری کرد اما اجسامی که احتمال میره بهشون بچسبه بهتره با احتیاط اینکارو انجام بدید 
    سلام داخل قالبی ک تهیه کردیم میشه گچ برای ساخت مجسمه ریخت؟؟
    پاسخ:
    سلام ممنون از لطفتون
    بله میشه این کارو کرد ولی قبلش کمی قالب رو چرب  کنید
    سلام بسیار عالی و کاربردی بود.
    چه طور میشه خمیرو شفاف کرد?
    ممنون 
    سلام  این  روش   برای  قالب  سیلیکونی   برای  کار با  مواد رزین اپوکسی هم  میشه  استفاده  کرد 
    سلام خسته نباشیدچه طورمی شه ازیک مدل گجی مثل دست عروسک یک دست سیلیکونی نرم ساخت؟
    سلام. ببخشید از این قالب میشه برای شمع سازی هم استفاده کرده؟ شمع حرارت داره؟
    البته فقط چسب سیلیکون بدون فلزات منظورمه
    سلام ببخشین  من میخواستم گیفت درست کنم این مواد جواب میده یعنی مواد خشک میشه یا همون حالت لاستیکی داره؟؟
    من از کجا باید چسب سیلیکون رو تهیه کنم

    پاسخ:
    فروشگاه های ابزار و لوازم ساختمانی
    سلام 
    متاسفانه به دلیل وجود چسبهای نامرغوب در بازار ایران  نتیجه کار اصلا رضایت‌بخش نیست .

    سلام .

    میشه داخل این قالب مواد رزین ریخت . آیا نمی چسبد؟

    سلام باید غلظط اب وصابون چه شکلی بشه ؟یعنی مثل فرنی بشه ؟نسبت مواد چقدره؟

    عالی با تشکر فراوان

    سلام.توضیحاتتون خوب بود.فقط یه سوال این چسب تا چند دصد کش میاد و پاره نمیشه؟

    و این که به چه سطوحی نمیچسه ؟مثلا بریزیم داخل قالب چرب تا به اون نچسبه یه سطح رو حاوی اب و صابون کنیم نمیچسبه؟

  • محمد جریبیان
  • سلام ممنون از شما من قالب رو ساختم عالی بود برای ساخت شمع ولی بعد از مدتی که استفاده میکنم قالب کوچک میشه و اندازه شمع اولیم با مثلا پنجاهمین خیلی فرق میکنه باید چیکار کرد اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ:
    سلام و تشکر بابت انتقال تجربه
    از چسب با کیفیت بهتر استفاده کنید
  • میثم قلی پور
  • سلام سلیکون همون چسب آکواریوم هستش؟

    میشه برای موزائیک سازی استفاده کرد باهاش قالب ساخت

    سلام میشه بازم تهیه خمیر اموزش بدین ؟؟

    پاسخ:
    به زودی آموزش جدید قالب سازی بارگزاری میشود
  • زینت محمدی
  • سلام خیلی آموزش عالی بود من تونستم دیلدو درست کنم

    سلام خسته نباشین فقط اینکه وقتی این خمیر رو روی چیزی که خواستیم کشیدیم که قالب بشه میزاریم خشک بشه و بعد رزین داخلش بریزیم درسته؟

    پاسخ:
     سلام بله

    سلام بجای صابون میشه از مایع ظرفشویی غلیظ استفاده کرد؟

    پاسخ:
    بله

    سلام بوی چسب اکواریوم رو چجوری میشه از بین برد

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    تماس با ما