دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

راه های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا یکی از نسخه های جهش یافته آنفلوآنزا میباشد که عوارضی بسیار شبیه به سرماخوردگی دارد اما با شدت بسیار بیشتر. ابتدا بایست ببینیم که این ویروس چگونه منتشر میشود تا راه ابتلا به آنرا مسدود کنیم.  ویروس کرونا از دو طریق هوا و تماس قابل انتقال است.

Image result for دفاع بیولوژیکی پوستر

انتقال از طریق هوا

قرار گیری در محیط های سر بسته در کنار سایر افراد مشکوک به کرونا و تنفس بازدم بیماران میتواند باعث انتقال بیماری باشد. ویروس کرونا میتواند توسط استنشاق بخار بازدم شخص بیمار به شخص سالم منتقل شود. راهکار جلوگیری از آن چیست؟

بایستی از ورود به اماکن شلوغ خود داری نمود و حتما از ماسک مناسب برای فیلتر نمودن هوای مورد تنفس خود استفاده نمود و ترجیحاً از افرادی که سرفه یا عطسه میکنند دوری کرد و حتی چند ثانیه هم نفس خود را محبوس نمود و تا دور نشدن از محل سرفه شخص مشکوک تنفس را نگه داشت.

(هر ماسکی مناسب نیست: ماسک باید کاملا دهان و بینی را پوشش داده و دارای استاندارد n95 یا ffp2 باشد و عمر مفید هر ماسک بیشتر از ۸ ساعت نخواهد بود)

 

انتقال از طریق تماس

به هر وسیله یا هر ابزاری که میخواهید آنرا لمس کنید توجه داشته باشید چون اگر شخص بیمار آنرا لمس نموده باشد میتواند باعث انتقال شود.

دستگاه های عابر بانک ، میله های داخل اتوبوس یا مترو ، کلید های آسانسور ، دستگاه های ورزشی موجود در پارک ها و سالن های ورزشی همه میتوانند براحتی آلودگی را با یک لمس ساده منتقل نمایند. راهکار جلوگیری از آن چیست؟

استفاده از دستکش لاتکس و در صورت نبود آن شستشوی سریع دست با آب و صابون یا مرطوب نمودن دست با محلول ضد عفونی الکل در سریع ترین زمان ممکن میتواند ویروس را از بین ببرد.

در صورتی که دستکش لاتکس در اختیار ندارید میتوانید از دستکش های ساده کاموایی و غیره هم استفاده کنید. غرض اینست که پوست دست با وسایل آلوده ارتباط برقرار نکند و میتوانید بعد از بازگشت به منزل دستکش را درون آب جوش قرار دهید تا بدین شکل استریل شده و برای روز بعد مجدد از آن استفاده کنید.

 

بغیر از الکل از چه مواد دیگری میتوان بعنوان محلول ضد عفونی کننده استفاده نمود؟

قطعاً بهترین گزینه الکل طبی میباشد که هم بطور خالص و هم با ترکیب آب میتوان از آن استفاده نمود. این روزها محلول های ضد عفونی هم تبلیغ میشود که شامل: (۷۰ درصد الکل+۳۰درصد آب+اسانس+رنگ) میباشد و برنگ های آبی و سبز عرضه میشود که در عمل همان ترکیب آب و الکل است و اسانس و رنگ تاثیری برای استریل نمودن نداشته و ندارد.

اما برخی روش ها هم توصیه میشود مانند ترکیب نمودن بتادین با آب جوشیده و یا ترکیب نمودن وایتکس با آب که این روش ها هر چقدر هم موثر باشد جایگزین ترکیب آب و الکل و یا الکل خالص نیست.

در علم پزشکی بهترین مایع ضد عفونی کننده فعلا الکل میباشد و بس. اما در صورت عدم دسترسی به آن میتوان روش های فوق را هم استفاده نمود. (بقول مثل قدیمیا که وقتی مامان نیست به زن بابا بایست گفت مامان جون)

 

چه کار هایی انجام دهیم تا از ابتلا به کرونا در امان باشیم؟

از رفت و آمد به مکان های شلوغ و سفر های غیر ضروری پرهیز کنیم. تا حد امکان از منزل خارج نشویم. (امن ترین جا منزل شماست)

از ماسک مناسب بروی دهان و بینی خود استفاده کنیم.

از دستکش های لاتکس برای تردد در خارج از منزل استفاده کنیم.

شستن دست ها را با حوصله و دقت بیشتری نسبت به قبل مد نظر قرار دهید.

در صورت خروج از منزل ، همراه خود مایع های ضد عفونی کننده داشته و در صورت نیاز بروی دست یا ابزارها اسپری نمائید.

از افراد بی توجهی که سرفه یا عطسه میکنند فاصله بگیرید. (هنگام سرفه یا عطسه از دستمال استفاده شود)

نظافت موبایل خود را هم فراموش نکرده و با محلول ضد عفونی کننده آنرا تمیز نمائید.

فقط و فقط از وسایل شخصی خود استفاده کنید و حوله یا صابون خود را با همکارتان مشترک نکنید.

از دست دادن و روبوسی ها پرهیز کنید.

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

 

چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟

هر ویروس یا بیماری به افرادی که دارای سیستم ایمنی بدنی ضعیفی هستند راحت تر چیره میشوند. بنابر این بایست برای جلوگیری از ابتلا خود را تقویت نمائید. برای اینکار بهتر است از سیگار کشیدن ، قلیان کشیدن که باعث نابودی دراز مدت سیستم تنفسی شما خواهد بود پرهیز کنید.

در طب سنتی استفاده از دمنوش های گیاهی مانند دمنوش پونه کوهی ، دمنوش آویشن ، دمنوش گل بنفشه برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده و توصیه میشود.

در کنار دمنوش ها میتوانید از ویتامین سی که در میوه هایی نظیر پرتغال هم یافت میشود استفاده کنید و قرص های جوشان ویتامین سی هم میتوانید سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

از استرس و مسائلی که باعث استرس هستند دوری کنید چون استرس زیاد میتواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

 

به شایعات توجه نکنید تا سلامت بمانید.

چه باور داشته باشید و چه نه ، کشوری چون ایران عزیزمان با این همه ثروت خدا دادی چشم طمع ورزان را به خود جلب کرده و میکند و دشمنان این سرزمین با تشویش اذهان بدنبال مقاصد شوم خود هستند. با توجه به شبکه های مجازی شایعه ساز دچار استرس بی دلیل نشوید تا استرس باعث ضعف سیستم ایمنی بدن مان نشود.

این روزها هم سپری خواهد شد. شواهد حاکی از آنست که فقط ۲۰ درصد از افراد مبتلا به بستری و خدمات سطح بالای پزشکی نیازمند هستند و مابقی بطور سرپایی با قرنطینه خانگی خوب میشوند و اینطور نیست که هر که مبتلا شد ، فوت کند (خدای ناکرده)

ابولا را بخاطر بیاورید! در کشور های آفریقایی که کمترین بهداشتی رعایت میشد و اکثریت جوامع از آب آشامیدنی سالم هم بی بهره بودند و بخاطر فقر چیزی بنام صابون را نمیشناختند.

در آنجا با آن سطح پایین بهداشتی هم بسیاری بهبود پیدا کردند و بیماری بین ۳ تا ۴ ماه ریشه کن شد. اینجا ایران است و از هر لحاظ از آفریقا در سطح بسیار بالاتری قرار داریم پس به شایعات دشمنان توجه نکنید و شک نکنید که مسئولین و خادمین ملت با تمام توان در حال مقابله با این ویروس هستند و بزودی این ویروس هم به تاریخ می پیوندد.

 

شک نکنید که خداوند کنار ماست و مرگ زندگی در دست قدرت اوست و با هم از این مشکل عبور خواهیم نمود.

 

اگر در مورد کرونا دارای سوالهای پزشکی هستید میتوانید از طریق تلفن با شماره های ۴۰۳۰ و ۱۹۰ تماس حاصل نموده و توصیه میشود در صورت نیاز با مشاوره راهی بیمارستان شده و هر سرماخوردگی را کرونا قلمداد نکنید و با مراجعه به کریدور بیمارستانها خود را در معرض خطر ابتلا قرار ندهید.

 

منبع: نیلوکالا 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما