دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

چرم دوزی دور فرمان خودرو

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ

از مزایای روکش فرمان از جنس چرم میتوان به زیبایی، عدم تعریق دستها هنگام رانندگی، نرمی سطح فرمان و دوام و طول عمر زیاد آن اشاره کرد.

اما شاید به نظر برسد که این کار هزینه زیادی در پی خواهد داشت و هرگز به سمت این نوع روکش ها برای فرمان اتومبیل خود نرویم ولی با کمی حوصله و ابتکار میتوانیم برای فرمان خودروی خود روکش چرمی داشته باشیم

برای شروع کار میتوانیم از چرمهای آماده (با قیمت حدود 10 الی 20 هزار تومان بستگی به کیفیت و طرح چرم) و یا چرمهای متری و یا چرمهایی که به صورت وزنی فروخته میشوند استفاده کرد.

 اگر از چرمهای آماده استفاده میکنید باید چرم را دور فرمان بکشید و دوخت راشروع کنید در غیر اینصورت باید محیط دور فرمان و قطر را اندازه گرفته و از آن الگو برداری کنید و سپس دوردوزی شده و پس از آن دوخت را شروع کنید.


برای شروع دوخت توجه داشته باشید که به یک نخ ابریشمی و یا یک نخ ضخیم محکم مانند نخ کفاشی و یک سوزن با سایز بزرگ (همراه چرمهای آماده وجود دارد) نیاز دارید.

نوع کوک هایی که میزنید به سلیقه خودتان بستگی دارد اما باید به گونه ای باشد که این کوکها از روی چرم بگذرد تا به اصطلاح خوب روی فرمان  بنشیند.

نکته دیگر که خیلی مهم است کوکها باید پشت دوردوزی چرم باشد تا نخ چرم را پاره نکند و در ضمن باید هنگام دوخت نخ را محکم بکشید تا دوخت شما زیبا شود.

در ادامه تصاویری از چرمهای دوخته شده دور فرمان میبینید که نکات بالا را رعایت کرده اند.


  • Holool

ایده

زیباسازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما