دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

نگهداری از گیاهان آپارتمانی به دلیل زیبایی و سلامت محیط همیشه مورد توجه بوده است همچنین تغییر شیوه زندگی نیز به این روند بهبود بخشیده است. اما همیشه نگهداری از این گیاهان شامل هزینه هایی مانند خاک و کود بوده و حهت انتخاب این پارامترها باید دقت کافی انجام شود تا گیاه آسیب نبیند. یکی از بهترین کودها جهت گیاهان کودهای آلی و ارگانیک هستند اما به دلیل بد بویی معمولا گزینه های قابل انتخابی نیستند. اما اگر کمی جستجو کنیم به کودهایی میرسیم که هم مزیت ارگانیک و آلی بودن را دارند و هم بدون بو هستند. این کود توسط کرمهای خاکی تولید میشود و تاثیر زیادی بر رشد و نمو گیاه دارد. در این پست قصد داریم روش تهیه این کود نسبتا گران را با دوریختنیهای آشپرخانه به شما آموزش بدهیم.

Image result for vermicompost

 

لوازم مورد نیاز:

دو عدد سطل 10 لیتری (سطل رنگ یا پنیر)

توری پلاستیکی ریز 

مقوا

چند عدد کرم باغچه

 

1- ته یکی از سطلها را با مته خیلی ریز سوراخ سوراخ کنید مثل آبکش!

2- روی درب یکی از سطلها را 3 عدد حفره به قطر حدود 5 سانتی متر ایجاد کنید و حفره ها را با توری مسدود کنید توری ها رو با چب همه کاره بچسبوندید (این قسمت برای هواکش هست)

3- سطل آبکش شده را درون سطل سالم قرار دهید سایز سطلها باید به گونه ای باشد که سطلها کاملا داخل هم نروند و فضای خالی بینشان باشد.

دستگاه ورمی واش آماده است فقط باید سوخت آن را تامین کنیم!

مقوا را خرد کرده و داخل آب بخیسانید و ته سطل آبکشی بریزید سپس کرم ها را داخل سطل روی مقوا ها بریزید حالا پوسهای میوه، نان بیات و هر چیزی که غذای کرم هاست بریزید داخل سطل!

هر دو ماه تعداد کرم ها 2 برابر میشود و در سطل زیرین مایع تیره ای جمع می شود که ورمی واش نامیده میشود. این کود یکی از کودهای مغذی برای هر گیاهی هست.

Vermiwash: an organic tonic for crops | Access Agriculture

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما