دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

سرکه یک مایع همه فن حریف

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۲۱ ب.ظ

ممکن است برای خیلی از کارهایی که با مواد گران قیمت انجام میدهید جایگزینی به نام سرکه وجود داشته باشد و چون از آن اطلاع نداشتید بابت آنها هزینه اضافی پرداخت میکردید در این پست با چند کاربرد سرکه آشنا خواهید شد.

Image result for vinegar

همیشه سرکه را به ترشی میشناسیم و آن را بیشتر برای درست کردن ترشی و طمع دهنده غذا استفاده میکنیم ولی این مایع همه فن حریف کاربردهای دیگری علاوه بر اینها نیز دارد.

1- پاک کننده شیر آلات و سینک استیل:

سرکه به دلیل خاصیت اسیدی خود به راحتی شیرآلات را تمیز و براق میکند و لکه هایی که به دلیل رسوب آب روی شیر آلات است را پاک میکند برای این کار کافی است سرکه را روی شیرآلات اسپری کنید و بعد از چند لحظه آن را با دستمال خشک و نرم تمیز کنید تا قدرت سرکه را ببنید.

Image result for vinegar clean

2- رسوبگیر:

اگر ظروفی مثل کتری دارید که رسوب گرفته کافی است و یا سردوشی حمام که به دلیل رسوب گرفتن آب را به خوبی نمیپاشد میتوانید از سرکه استفاده کنید ولی یادتان باشد زمان در مورد ظروف فلزی مهم است بهتر است بنا به ضخامت رسوب زمان تعیین شود  و بهتر است زمانی که سرکه داخل ظرف است هر چند وقت به آن سری بزنید و از وضعیت رسوب زدایی با خبر شوید و در پایان ظرف را با آب بشویید. سری دوش چون معمولا از جنس پلاستیک است محدوده زمانی خاصی ندارد هر چه بیشتر بهتر! ولی بهتر از بیش از یک روز نشود.

Image result for vinegar scale

3- ثابت کننده رنگ لباس:

اگر لباسی دارید که همیشه رنگ میدهد و لباس های زیر را خراب میکند بهتر است آن را داخل مخلوط آب و سرکه و نمک قرار دهید و پس از آن آبکشی کنید این کار رنگ های اضافی لباس را زودتر خارج کرده و رنگ را تثبیت میکند.

Image result for vinegar jean

4- باز کردن چاه:

اگر چاه داخل منزلتان بسته شده کافی است مقداری جوش شیرین داخل سیفون ریخته و روی آن یک استکان سرکه بریزید و بلافاصله درب چاه را با یک نایلون ببندید تا گاز حاصل از واکنش سرکه و جوش شیرین با فشار خود باعث باز شدن چاه شود. این عمل بوی چاه را نیز تا حدی بهبود میبخشد.

Image result for vinegar bath hole

5- درمان ترکهای پا:

سرکه به دلیل خاصیت آنی باکتریایی که دارد در درمان زخم ها و مشکلات پوستی نیز کاربرد دارد. برای درمان ترکهای پا کافی است روزی نیم الی یک ساعت پای خود را داخل مخلوط آب و سرکه بگذارید. برای این مورد بهتر است از سرکه سیب استفاده کنید. این عمل بوی بد پا را نیز از بین میبرد.

Image result for vinegar soak


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما