دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

شستشوی رادیاتورهای پکیج (بدون باز کردن)

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۷ ب.ظ

کم کم به فصل سرما نزدیک میشویم و باید رادیاتورها را سرپا کنیم تا زمستان گرمی در پیش رو داشته باشیم این چند ماه که رادیاتورها خاموش بوده مستعد رسوب گیری و بستن لجن در ته آنهاست که بهتر است برای کارایی بهتر و گرمایش یکنواخت آنها را سالانه شستشو دهیم این کار نه تنها کارایی رادیاتورها را بهتر میکند بلکه عمر پکیج را نیز بالا میبرد. شستشوی رادیاتورها مستلزم باز کردن آن ها و شستشوی با فشار آب است که این کار بسیار پر دردسر و البته سخت و طاقت فرساست اما میتوان برای شستشوی سالانه از روشی دیگر هم کمک گرفت که دردسر چندانی ندارد. در این پست این روش را آموزش خواهیم داد.

Image result for ‫رادیاتور‬‎


وسایل مورد نیاز:

- آچار فرانسه

- تبدیل لوله 2 به 2.5 و مغزی سایز 2 (وصل کردن آنها به هم با نوار تفلون و ساخت رابط مورد نیاز)

- دو عدد واشر شلنگ سایز 2

- دو عدد واشر شلنگ سایز 2.5

- لگن بزرگ


روش کار:

قبل از هر کاری جریان برق و گاز را از دستگاه قطع کنید

اولین مرحله کم کردن فشار آب و  خالی کردن آب از پکیج است. برای این کار اول فلکه آب ورودی پکیج را ببندید. (در زیر پکیج چهار لوله است که یکی از آنها شیر فلکه دارد)

دوم شیر هواگیری که در زیر پکیج است و اکثرا به رنگ مشکی است را باز کنید.

حالا آب گرم را باز کنید و مشاهده خواهید کرد که فشار آب در پکیج کم میشود این را میتوانید از گیج روی پکیج (گاهی فشار دیجیتالی نمایش داده میشود)تشخیص دهید. تا زمان صفر شدن فشار صبر کنید. در این حالت دیگر آب قطع میشود.


Image result for ‫پکیج‬‎


مرحله دوم:

قبل از باز کردن شلنگهای متصل به پکیج باید آنها را بشناسید تا متوجه روند کار شوید.

در زیر پکیج جای چهار شلنگ وجود دارد که دوتای آنها مربوط به آب گرم و دوتای دیگر مربوط به رادیاتورهاست . سایز دوتای آنها 2 و سایز دوتای دیگر 2.5 است.

معمولا در سمت راست آبهای وردوی به دستگاه و در سمت چپ آبهای گرم خروجی است دستگاه وجود دارد. و مشخصات انی شلنگها معمولا مطابق شکل زیر است.


مرحله سوم:

حالا رابطی که از قبل تهیه کرده بودید را به دو سر شلنگ وردوی آب شهری و وردی آب رادیاتور ببندید و شنلگ آب خروجی رادیاتور را در سینک ظرفشویی با ظرف بزرگی مثل لگن قرار دهید 

نکته اگر سر راه صافی وجود توری آن را خارج کنید.

Image result for ‫رادیاتور رسوب گیری‬‎

شیر ورودی و خروجی رادیاتورها را ببندید.

حالا شیر فلکه را باز کنید آب داخل راداتور ها به گردش در می آید و زنگارها و رسوبات را به خود می آورد برای نتیجه بهتر در هنگام این کار شیر هر رادیاتورها را تک به تک باز کنید. پس از اینکه رسوبات دیگر نیامد شیر فلکه را ببندید و سراغ رادیاتور بعدی بروید و در آخر شلنگها را با واشرها جدید سر جای خود ببندید.

پس از این کار شیر هواگیری (پرکن) زیر دستگاه را بسته و شیر فلکه را باز کنید تا فشار حدود 2bar بالا بیاید سپس شیر هواگیری زیر دستگاه را باز کرده و رادیاتورها را تک به تک هواگیری کنید .

نکته: هنگامی که در حین کار ظرف پر شد میتوانید شیر فلکه را ببندید و ظرف را خای کرده و دوباره کار را شروع کنید.

نکته: قبل از باز کردن شلنگها از آنها عکس بگیرید تا جای بستن آنها را فراموش نکنید.

نکته: استفاده از فیلترهای ضد رسوب کمک بسیاری در جهت بهبود کارکرد پکیج میکند. البته استفاده از نوع مغناطیسی آن ریسک کمتری دارد.

نظرات  (۲)

سلام خیلی ممنون از مطلب خوبتون

سلام

وقت بخیر 

اگه با عکس توضیح میدادین بهتر بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما