دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

چند روش برای نرم کردن پوتین و کفشهای چرمی

پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۵۳ ب.ظ

سفت بودن پوتینهای چرمی مخصوصا پوتینهای سربازی همیشه باعت اذیت شده و موجب آسیب دیدن پاها میشود در این پست چند روش موثر برای نزم شدن این نوع پوتینها ارائه خواهیم داد.

Image result for leather boot army

1- روش اول:

مواد لازم:

-الکل

- آب و صابون

- وازلین یا روغن نارگیل (روغن نارگیل توصیه میشود)

 

در این روش اول پوتین را با آب و صابون خوب تمیز کنید تا رنگهای اضافی چرم که یکی از عوامل سفت شدن آن است کاملا پاک شود برای اطمینان از پایک شدن این رنگها از الکل و یک پارچه نرم کمک بگیرید. پس از خشک شدن پوتین (مراقب باشید پوتین را زیاد خیس نکنید) آن را با روغن انتخابی خوب چرب کنید و بگذارید روغن به خورد چرم برود بهتر است پوتین را در چای گرم قرار دهید تا روغن به خوبی در آن نفوذ کند پس از اتمام این مراحل با یک فرچه پوتین را برق بیاندازید و از آن استفاده کنید.

 

2- روش دوم:

مواد لازم:

-روزنامه

- آب

 

چرم با رطوبت نرم میشود به همین دلیل بعد از چند وقت استفاده نرم خواهد شد برای اذیت نشدن پا میتوان به روشی دیگر به آن رطوبت داد. در این روش روزنامه خیس را داخل پوتین فشرده میکنیم و میگذاریم در محلی گرم به همان صورت خشک شود خوهید دید پوتین نرم میشود.

 

3- روش سوم:

 

این روش را میتوان روش تکمیلی دو روش قبلی نامید چون به تنهایی موجب نرم شدن پوتین نخواهد شد در این روش با یک چکش پنجه ها و پاشنه پوتین رو بکوبید تا از حالت قالبی شکل در بیاید و پس از پوشیدن قالب پای شما شود.

 

4- روش چهارم:

اگر با اعمال روشهای بالا باز هم پوتین پای شما را اذیت میکند با وازلین از داخل جای که پای شما را اذیت میکند چرب کنید با این کار پای شما تاول نخواهد زد .

Image result for petroleum jelly

برای دوام و طول عمر بیشتر پوتین به طور مرتب به آن واکس بزنید به جای واکس میتوانید از روغن بچه (پارافین مایع) نیز استفاده کنید. زمانی که از پوتین استفاده نمیکنید داخل آن را قالب یا روزنامه فشرده شده قرار دهید تا دفرمه نشود.

امیدوارم این مطلب مخصوصا برای سربازان عزیز مفید باشد.

  • Holool

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما