دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

چگونه از شر رسوبات کولر آبی راحت بشیم؟

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱ ب.ظ

آب بعضی از شهرها دارای رسوبات زیادی است و همین مسئله علاوه بر زیان سلامتی باعث خساراتی به تاسیسات و وسایلی که با آب کار میکنند شده است.  یکی از این وسایل که جهت درست کار کردن نیاز به سرویس سالانه دارد کولر آبی است. در این پست شما را با چند راه حل برای به حداقل رساندن خسارت رسوبات آشنا میکنیم.

Image result for swamp cooler

اولین اقدام تمیز کردن رسوباتی است که در بدنه کولر جا خوش کرده اند است. برای انجام راحت این کار به یک فرچه سیمی، فرچه پلاستیکی و جارو برقی نیاز دارید. وقتی کولر خشک است باید به وسیله فرچه سیمی و پلاستیکی تمام خاکها و رسوبات را از جا بکنید و در آخر با جارو برقی جمع کنید این روش کار بهتر از شستشو با آب است زیرا اولا آب کمتری هدر میرود دوما تمام خاکها و رسوبات تمیز میشوند همچنین زمان کمتری صرف این کار میشود.

اما با رسوباتی که از جا کنده نمیشوند چه کار کنیم؟! راه حل این موضوع ساده است یعنی همان ماده همه فن حریف همیشگی سرکه است. میتوانید روی این رسوبات سرکه اسپری کنید تا حدی که کاملا خیس بخورند و بعد از آن اقدام به فرچه کشی کنید.

اما پوشال ها نیز رسوب میگیرند و یک سال در میان نیاز به تعویض دارند اما در این وسط بهتر است رسوب زدایی شوند تا کارایی بهتری داشته باشند برای این کار هم گذرمان به سرکه میافتد فقط کافی است سرکه را کاملا روی پوشالها بپاشید و 5 دقیقه به آن اجازه دهید تا خیس بخورد بعد مثل همیشه با آب بشویید این کار علاوه بر رسوب زدایی باعث از بین بردن قارج ها هم میشود و از عوامل بیماری زا و حساسیت زا جلوگیری میکند مخصوصا در شهرها بزرگی مثل تهران.

بعد از رسوبزدایی کف کولر را بازدید کنید اگر زنگ زدگی دارد با رنگ استخری آن را ترمیم کنید و اگر خیلی پوسیده است بهتر است آن را تعویض یا ترمیم کنید.

Image result for swamp cooler rust

ولی چه کار کنیم تا کولرمان کمتر رسوب بگیرد؟

اولین کار استفاده از رسوبگیر برای کولر است اما چه رسوبگیری؟ معمولا از رسوبگیر مخصوص کولر استفاده میشود اما ما آن را پیشنهاد نمیدهیم. برای رسوبگیری  از فیلتر خارجی یخچال سایدبای ساید از نوع ارزان قیمت آن استفاده کنید ولی بهتر است برای کارایی بیشتر از فیلترهای لباسشویی و ماشین ظرف شویی کمک بگیرید و سر راه آب ورودی به کولر وصل کنید که به فیلتر پلی فسفات هم شناخته میشوند.

Image result for polyphosphate water filter

راه دیگر این است که اگر از بدنه کولر خود مطمئن هستید میتوانید کمی سرکه به آب آن اضافه کنید این کار باعث میشود آب کمی اسیدی شود و ظرفیت انحلال رسوبات را داشته باشد.


شما برای رسوب زدایی چه کاری انجام میدهید؟ آن را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما