دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

ایده های خوب برای بهینه سازی کولر آبی

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۳ ب.ظ

این روزها هوا گرم شده و نیاز به یک وسیله سرماشی احساس میشود. در کشور ما معمولا از کولر آبی استفاده میشود. گاهی اوقات طبق انتظاری که از این کولرها داریم سرمایش ندارند. برای استفاده از حداکثر توان سرمایشی این کولرها راهکارهایی وجود دارد که در این پست به برخی از آنها اشاره شده است.

1- استفاده از سایه بان
سایه بان باعث میشود که کولر انرژی گرمایی خورشید را جذب نکند و هوایز داخل کولر خنک تر باشد. سایه بان ها انواع مختلفی دارند. برخی به صورت آماده خریداری میشوند و برخی ساخته میشوند.
میتوان سایه بان کولر را از ابزار فروشیها و یا فروشگاه هایی که لوازم کولرهای آبی را میفروشند تهیه کنید در تهران در خیابان سعدی چند لوازم کولر فروشی هستند قیمت این سایه بان ها حدود 30 هزار تومان است.





2- نصب فیلتر
فیلتر باعث میشود تا هوای مکش شده توسط کولر تمیز باشد و از ورود گرد و غبار جلوگیری شود. فیلترهای مخصوص کولر وجود دارد که برخی در اطراف کولر و برخی در سر راه کانال قرار میگیرند ولی میتوان از فیلتر هود در پشت کولر استفاده کرد. فیلترها را میتوان با چسب توری که در بازار موجود است بچسبانید که به راحتی توری جدا و دوباره نصب میشود.




3- استفاده از عطرهای طبیعی
برای داشتن هوای مطبوع در خانه میتوانید در آب کولر از عطرهای طبیعی استفاده کنید. میتوانید از عرقیجات معطر مثل گلاب نیز استفاده کنید.

4- استفاده از برزنت
برزنت باعث میشود هوای خنک کولر هدر نرود و علاوه بر آن از انتقال صدای کولر به داخل جلوگیری میکند. هر سال باید از سالم بودن برزنت مطمئن شوید.


5- اگر هوای خیلی خنک میخواهید میتوانید در کولر خود از یخ استفاده کنید. این کار باعث میشود به طور کوتاه مدت هوای کولر خنک تر شود.


6- عایق کاری کانال
اگر کنال کولر در معرض خورشید و هوای گرم است باید عایق کاری شود.




همچنین ببینید:

نظرات  (۱)

من کولرم را 2 پوشاله ( دوبل) کردم، و دیگر نیازی حتی به سایبان و دور تند و یخ و... هم نیست.
البته هر سال اگر این کار را بکنید هم هوای تازه تر و هم خنک تر خواهید داشت.
پاسخ:
با تشکر از شما 
این کار خیلی خوبه به شرطی که آب روی تسمه و موتور نریزه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما