دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

ابزاری که در خانه نیاز داریم

دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۰۴ ب.ظ

گاهی اوقات برای تعمیر یا نصب وسایل و نگهداری از ساختمان به ابزار نیاز داریم اما چگونه ابزاری در خانه نیاز داریم که هیچ وقت بدون ابزار نمانیم. در این پست برخی از ایزارهای اساسی که باید در خانه باشد را معرفی میکنیم.


آچار فرانسه:

نوعی آچار با اندازهٔ دهانهٔ متغیر است که به مهره‌ها و یا پیچ‌های شش گوش و یا چهارگوش می‌خورد. این آچار دارای دو فک یکی ثابت و دیگری متحرک می‌باشد که فک متحرک آن با چرخاندن یک پیچ در وسط، به فک ثابت نزدیک و دور شده و در نتیجه قابلیت تطبیق با مهره‌های مختلف را پیدا می‌کند. سایز 10 اینچ این آچار برای مصارف خانگی کاملا مناسب است. از این آچار برای باز و بسته کردن تاسیسات خانه مثل شیر آبها میتوانید استفاده کنید. آچار فرانسه تقریبا یک آچار همه کاره است.

آچار لوله گیر و شلاقی:
این دو نوع آچارها برای لوله کشی فلزی استفاده میشود گاهی اوقات برای باز و بسته کردن شیر آلات نیز استفاده میشود قدرت این آچارها از آچار فرانسه بیشتر است.

آچار همه کاره:
این نوع آچار که به تازگی به بازار آمده است برای باز و بسته کردن تمام پیچ ها کارایی دارد اما به طور تخصصی توصیه نمیشود.

آچار آلن:
یا آچار شش گوش برای پیچهای مختص این کار کارایی دارد گاهی اوقات برای باز و بسته کردن برخی شیرها مثل شیر کوچک رادیاتور کارایی دارد. این وسیله کمتر مورد استفاده قرار میگیرد ولی میتوانید سایزی را که نیاز دارید تهیه کنید.

دوسو :
یا پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های دوسو و باز کردن درزها کارایی دارد این وسیله ضروری است.

چهارسو:
مانند دوسو است و برای باز و بسته کردن پیچهای چهارسو کارایی دارد.

انبردست:
انواع مختلفی دارد اما نوع رایج آن انبردست چندکاره است برای کارهای برقی از جمله سیم لخت کن و در برخی موارد به جای آچار استفاده میشود حتی برای نگه داشتن وسیله ای روی شعله از انبر دست استفاده میشود. برای خانه نوع چندکاره، سیم چین، سیم لخت کن( معمولا سیم چین هم دارد) و دم باریک توصیه میشود.

دریل:
یک وسیله برقی برای سوراخکاری به وسیله مته است. مته در سایزهای مختلف و مختص هر کاری در بازار موجود است اما بیشتر برای رول پلاکها مته سایز 8 کارایی دارد. مته ها مختص چوب، فلز، دیوار و سنگ (الماس) و گرانیت ساخته شده اند. سخت ترین آنها نوع گرانیت است که میتوانید برای هر سطحی ازآن استفاده کنید به خصوص دیوارهایی که به بتن مجهز هستند.


بیلچه:
اگر اهل باغبانی و نگهداری از گیاهان هستید یک وسیله ضروری است.

قیچی باغبانی:
این وسیله برای هرس گیاهان کاربرد دارد.

اره:
دو نوع آهنبر و چوببر در بازار است که نوع آهنبر آن برای کارهای تاسیاتی مثل برش لوله پلیکا و برش آهن آلات کاربرد دارد و نوع چوببر آن برای باغبانی و نجاری کاربرد دارد.

چکش:
برای کوبیدن میخ استفاده میشود برخی از چکشها میخکش هم دارند.

جعبه ابزار:
برای نظم دادن به ابزار خود به این جعبه نیاز دارد. جعبه ابزار دو نوع فلزی و پلاستیکی دارد که نوع پلاستیکی آن سبک تر و استفاده از آن راحتتر است و این نوع توصیه میشود. البته کیف ابزار نیز در بازار است ولی بعد از مدتی پاره میشود و کمتر به ابزار نظم میدهد.


  • Holool

تعمیرات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما