دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

چگونه خانه گرمتری داشته باشیم؟

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۴ ب.ظ

کم کم هوا رو به سردی رفته و موقع جمع کردن کولر و راه اندازی سیستم گرمایشی است. در این پست قصد داریم به چند نکته در مورد بهبود کارایی وسایل گرمایشی اشاره کنیم.

Image result for ‫خانه گرم‬‎

اولین کار برای بهبود و کارایی وسایل گرمایشی عایق بندی مناسب خانه است. اصلی ترین و دم دست ترین جاهایی که باید عایق بندی شود درز های پنجره ها و درب هاست که با نوار درزگیر که انواع مختلفی دارد این کار انجام میشود که بسته به نوع درب و پنجره انتخاب میشود فقط باید به این نکته توجه کنید که هنگام نصب درزگیر محل چسبیدن آن را خوب تمیز کنید بهتر است این کار با الکل و یا آب و صابون و دستمال خشک انجام گیرد.

Image result for ‫درزگیر‬‎

هنگام جمع کردن کولر عایق کردن دریچه ها و خود کولر را فراموش نکنید. بهتر است با یک پلاستیک یا طلق دریچه های کولر را عایق کنید و برای تاثیر بیشتر کولر را نیز با پلاستیک بپوشانید تا هوای سرد از بالا به پشت دریچه نفوذ نکند برای این کار برای صرفه جویی در پلاستیک میتوانید برزنت کولر را در بیاورید و کانال را با پلاستیک مسدود کنید.

Image result for ‫عایق دریچه کولر‬‎

بیشترین اتلاف انرژی از پنجره ها صورت میگیرد برای جلوگیری از این امر از پرده ها ضخیم استفاده کنید. البته اگر از پنجره های دو جداره استفاده کنید بهتر است.


اگر سیستم گرمایش مرکزی دارید لوله های آن را عایق کنید این کار معمولا با پشم شیشه انجام میگیرد.

Image result for ‫گرمایش مرکزی عایق‬‎

جهت نصب بخاری لوله دودکش آن را چک کنید تا گرفتگی نداشته باشد گرفتگی لوله بخاری علاوه بر خطر جانی باعث کاهش عملکرد بخاری میشود. نکته دیگر در نصب بخاری استفاده از کلاهک مناسب (بهترین نوع H شکل است) و استفاده از شلنگ و بست مناسب است. همچنین بعد از نصب بایستی لوله بخاری که حداقل 80 سانتی متر بالاتر از بخاری است داغ شود.

Image result for ‫بخاری‬‎

اگر از سیستم پکیج استفاده میکنید بهتر است سیستم را هواگیری و همچنین شیر های هواگیری را چک کنید تا اگر پوسیدگی دارند تعویض شود عدم تعویض آنها ممکن است باعث چکه کردن و هوا گرفتن سیستم شود و گاهی شکستن و آب گرفتن خانه!

دودکش پکیج نیز بررسی شود اکثر پکیج ها سنسور اکسیژن دارند اما شاید گاهی عمل نکند! بهتر است برای سرویس دوره ای با نمایندگی پکیج خود تماس بگیرید.

Image result for ‫پکیج‬‎

نکته: عایق کردن تمام درزهای درب و پنجره توصیه نمیشود زیرا وسایل گرمایشی برای کارکرد مناسب به اکسیژن نیاز دارند.

بهتر است برای صرفه جویی در مصرف انرژی از لباس های گرم درخانه استفاده کنید.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما