دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

آموزش صنایع دستی کاربردی و فن زندگی

دستام

همیشه میشه با ایده و کمی فکر چیزای جالبی با دستای خودمون درست کنیم و ازشون لذت ببریم علاوه بر این هزینه زیادی هم نکنیم

اقدامات اولیه در هنگام خطای پکیج گرمایشی

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۰ ب.ظ

امروزه برای صرفه جویی و بهینه کردن گرمایش منازل به جای سیستم موتورخانه و شوفاژ از پکیج گرمایشی استفاده میشود. این وسیله دارای سنسورهای مختلف است که در هنگام بد کار کردن یا نرسیدن یکی از خوراک های لازم دستگاه (گاز، اکسیژن،آب،برق) دستگاه را از ادامه کار منع میکنند. به دلیل زیاد بودن این دستگاه ها و خرابی بیشتر آنها در فصل سرما معمولا تعمیرکاران این دستگاه ها سرشان شلوغ است و البته بد قول! پس بهتر است برای راه اندازی دستگاه خودمان اقدامات اولیه را در صورت گارانتی نبودن دستگاه انجام دهیم.

Image result for ‫پکیج‬‎



-اولین اقدام برای جلوگیری از خطای پکیج چک کردن مسیر دودکش است ممکن است این مسیر به وسیله پرندگان مسدود شده باشد و گازهای آلاینده نتواند خارج شود و این خطا را ایجاد کنند.

-معمولا سر راه لوله آب ورودی یک صافی آب وجود دارد که ممکن است به دلیل رسوبات داخل آب گرفته باشد و فشار آب بیش از حد پایین بیاید برای تمیز کردن شیر آب پکیج را ببندید و همچنین شیر هواگیری که معمولا در زیر دستگاه وجود دارد را به همراه آب گرم باز کنید پس از خلیه دستگاه صافی را باز و تمیز نمایید. و پس از بستن معکوس روش خالی کردن دستگاه عمل کنید.

Image result for ‫صافی لوله آب‬‎

نکته: پس از باز کردن صافی اگز بتوانید مخزن فشار پشت دستگاه را باد بزنید تا رسوبات از محل صافی کاملا خارج شود بهتر است فشار این مخزن بایستی 1بار باشد.

-گاهی اوقات به دلیل این که پکیج ها معمولا در آشپزخانه نصب میشوند سنسورهای اکسیژن که در داخل دستگاه هستند کثیف میشوند اگر راه باز کردن درب دستگاه را میدانید پس از باز کردن درب دستگاه داخل آن را با جارو برقی و فرچه یا قلموی مناسب تمیز کنید فقط مراب اتصالات باشید تا قطع نشوند برای تمیز کردن اطراف لوله گازهای خروجی و فن دستگاه را خوب تمیز کنید معمولا سنسور ها در بالای دستگاه قرار دارند.

-اگر هنگام کار کردن دستگاه صدای غیر معمول مثل صدای آب می آید احتمالا سیستم نیاز به هواگیری دارد هواگیری بدین صورت است که شیر هواگیری در زیر دستگاه را باز کنید و از شیرهای رادیاتورها کمی آب بردارید تا هوا خارج شود و پس از آب شیر هواگیری دستگاه ببندید. فشار دستگاه را از روی گیج بخوانید بایستی 1.5 الی 2 بار باشد.

-اگر فشار دستگاه پایین می افتد و خطا ایجاد میشود جایی در سیستم نشتی دارد مثلا یکی از شیرهای رادیاتورها چکه میکند یا از این قبیل بهتر است پس از رفع نشتی شیر هواگیری زیر دستگاه را باز کنید تا فشار ذکر شده حاصل شود.

-اگر فشار دستگاه بیش از حد بالا میرود بهتر است دستگاه را خاموش کنید و منتظر تعمیرکار باشید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تماس با ما